FourFiveSeconds na listach Billboardu

default

Już za parę dni minie miesiąc od premiery pierwszego singla promującego ósmy studyjny album Rihanny – FourFiveSeconds, w którego produkcji wzięli udział także sir Paul McCartney oraz raper Kanye West – więc postanowiliśmy przygotować małe podsumowanie, jak piosenka do tej pory radziła sobie na najważniejszych amerykańskich listach przebojów – Billboard.

Po zaledwie dwóch dniach od premiery singla dowiedzieliśmy się, że FourFiveSeconds zadebiutuje na liście Billboard Hot 100 na pozycji #54 ze sprzedażą ponad 53 tys. kopii. Tydzień później [7 lutego], na krótko po premierze wideoklipu, piosenka wspięła się aż o 39 miejsc w górę na #15. Sprzedaż singla w Stanach Zjednoczonych wzrosła do 138 tys. sprzedanych kopii. W trzecim tygodniu, po występie trio na rozdaniu nagród Grammy, zwiększyła się znowu, osiągając ponad 181 tys.  Tym samym, pozycja singla znowu się zmieniła, FourFiveSeconds wskoczył na miejsce #6.

Tuż po premierze, piosenka pojawiła się na liście Billboard Hot R&B/Hip-Hop Songs na pozycji #12. Po opublikowaniu teledysku skoczyła o 10 miejsc, plasując się na podium – #2. Tydzień później singiel wspiął się na sam szczyt listy – stając się czwartym singlem Rihanny na szczycie listy Hot R&B/Hip-Hop Songs. Pozostałe #1 tego notowania to: Take a Bow, Diamonds i The Monster.

Jeśli chodzi o notowanie Billboard US Pop Songs (Mainstream Top 40), dwa dni po premierze utworu, zadebiutował na pozycji #37. Łącznie – razem z kolaboracjami – jest to 40. utwór Rihanny na tej liście (w ciągu 10 lat). W ramach ciekawostki – to dopiero pierwsza piosenka z udziałem Paula McCartneya na US Pop Songs. Jednym z powodów jest fakt, że lista została uruchomiona dopiero w 1992 roku. Tydzień później, FourFiveSeconds skoczyło na miejsce #25. Aktualnie piosenka jest na miejscu numer #16.

Billboard US Rhythmic: tydzień po premierze FourFiveSeconds debiutuje na miejscu #25. W następnym notowaniu piosenka wskoczyła na #16.

Billboard US Adult Pop Songs: podobnie jak w przypadku listy Rhythmic, debiut następuje tydzień po premierze, miejsce #34. Piosenka skoczyła o 8 pozycji, lądując na #26.

Jak widać, nowy singiel Rihanny radzi sobie na listach Billboardu całkiem nieźle. Liczymy, że kolejne single promujące R8 odniosą podobny sukces w amerykańskich notowaniach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *